RSS
email

sakit?

Dua hari lagi mahu menjawab soalan peperiksaan ilmu gerak kerja badan, badan ini pula yang bergerak kerja tidak kena gayanya, Perut menendang segala apa-apa yang masuk; memberontak sedaya mungkin – berguling ke sana ke mari menahan pedih. Suhu badan meninggi; memuncak – sehingga lampu putih itu dilihatnya warna kuning. Otak yang sedia berlipat-lipak membentuk gyrus itu, seakan dikilas lagi dibilas – sehinggakan pening berkerut-kerut muka rasanya.

 

Terbaring lesu,

 

Tatkala ini teringat kata seseorang, sakit itu sepatutnya tidak menjadi alasan untuk tidak belajar ataupun untuk tidak cemerlang. Ya. mungkin saat itu mahu sahaja memberontak membiarkan takdir menentukan segala. tetapi, mungkin Dia memberikan ujian supaya itu menjadi asbab Dia menolongmu, teman. kan lebih indah kalau bersangka baik dengan tuhanmu?

 

Do you believe that God gives more to some and less to others?

Often, we're trained to believe that's the way it works. But Allah Almighty is Al-Adil - the Just - and that wouldn't be entirely fair, would it?

In reality, God's love, bounty and grace is emanating from the Divine Presence and being given freely and equally to all of creation.

Yet everyone does not receive equally.

The real difference is not in what God gives, but in our ability to receive.

you can allow more good into your life by learning how to dissolve internal barriers to prosperity - by learning how to dissolve internal resistance.

 

Biarkan rasa sakit ini. Biarkan rasa penat ini. Walau masa itu terasa seperti menyesakkan, menghimpitkan lagi menyempitkan, yakinlah bahawa disitu ada yang Maha Melapangkan. Moga, ALLAH memakbulkan doa kedua ibu bapa yang telah mendidik diri ini tanpa pernah jemu. Tiada apa-apa yang diharapkan melainkan kejayaan yang dapat menggembirakan hati mereka.

 

Wallahu’alam.


Bookmark and Share

0 comments:

 

best

jom