RSS
email

kirim.

Terkesima. 
Terdiam tanpa kata.

"Allah. Syafahallah wa3afaha, rabbuna yusallimha." hanya kata-kata itu mampu diungkap sambil manik-manik jernih mengalir laju.


Sebak rasa hati mendapat berita tersebut, ternyata turut sama jua merasai kesedihan yang ada jauh di lubuk hatinya. Benarlah, apabila kita betul-betul menyayangi seseorang, kita turut jua menyayangi keluarganya sebagaimana kita menyayangi keluarga kta sendiri. Tak terungkap dengan kata rasa yang ada. Moga tabah lah menghadapi segala. Benarlah, ujian itu datangnya dalam pelbagai cara dan rupa. Moga Allah tenangkan dan selamatkan segala. Ameen ya Mujib. Walau jasad tiada kelihatan, tetap jua kukirim doa tanda ingatan - buat peneman. Moga Allah redha.


Terus jua berdoa yang terbaik buat segala. Bukankah doa itu senjata orang mukmin? Subhallah. Sepanjang mengenalinya, aku tahu dirinya seorang yang menjaga perintah Allah. Maka, kerana itu aku yakin Allah akan menjaga dirinya dan juga keluarganya. Allah jua lah sebaik-baik penjaga. InsyaAllah kheir.


Wallahy, kullu min 3andak ya Rabb.


Perkembangan positif bonda beliau dipindahkah dari wad Cardiac Care Unit (CCU) ke wad CRW. Alhamdulillah. Moga Allah terus kurniakan bonda beliau kesembuhan dan kekuatan, dipanjangkan umur dalam kebajikan supaya dapat terus beribadah padaNya dan berbakti buat ummah. 

Ya Allah, kau ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa kedua ibu bapaku, dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecilku.

Ya. Kukirim doa buat peneman.

Bookmark and Share

0 comments:

 

best

jom