RSS
email

pesanan...?

Ni antara pesanan slh seorang shbt sy –sblum die mghilangkan diri lg:

…Jgn disesali pengalaman pahit dlm kehidupan krn ia merupakan satu ilmu, wadah dan panduan di dalam perjalanan untuk mendapat keredhaan Tuhan…271209~

“..Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang yg beriman..” (ali imran: 139)

..yakinlah dgn janji Allah itu, dan jangan cepat putus asa dengan masalah yg dihadapi…sebaliknya tingkatkan usaha dan kuatkan semangat utk mengatasinya..

“…dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya, tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kafir..” (yusuf: 12)

Ujian yang datang juga tanda Allah sayangkan kita…don’t be sad.

Yang dilihat dan diikur-Nya bukan sejauh mana usahamu…tp yg diharap, sejauh mana tawakkal, percaya nan jitu – pergantunganmu pada-Nya..tp, xbmakna xperlu berusaha! Usahalah semampumu..tp jgn sesekali berakidah bahawa usahamu penentu kejayaan..tetapi, berimanlah bahawa tawakkalmu itu sbnrnya hanya semata2 pd-Nya…itulah penentu kejayaanmu..kejayaan bukan milik sesiapa, tetapi adalah milik Allah..jadi, seyakinnya hendaklah dikau pohon dirinya smata..bittaufiq wannajah..

“Org yg bjaya adalah org yg berbaik sangka terhadap usahanya dan m’jangkakan kjyaan…apa yg dijangka dan disangka dlm hati adalah doa dm senyap.. (Razzi al-Mansur)

Allah menguji keikhlasan ble bsendirian, Allah mmberi kdewasaan ble ada mslh, Allah melatih ksabaran dalam kesakitan, Allah xpernah mengambil sesuatu yg kte syg kcuali dengan menggantikan yg lebih baik..

Ini pesanan shbt sy itu sblum sy fly:

“Rasulullah SAW bsabda: “Aku tnggalkan kpd kamu suatu perkara yg mana selagi kamu berpegang dgnnya, kamu sekali-kali tidak akan sesat..iaitu: kitab ALLAH dan sunnahku..” –HR: Muslim, Abu Daud & imam Malik.. SLMT BRMUSAFIR” 130909

Nk nanges bley dak? Huu~

Moga2 shbt sy tuu stil ingt sy lam doa die..huhu.

p/s:..rilly aPpreciate it…jzkk!! (if u’re readin dz ah kan-mslhnye..bc ke? haha)

Jgn la mnghilangkn diri, sepi tanpa khabar brita..huhu.. =D


Bookmark and Share

4 comments:

sNsH said...

erm2..
dgn smua ujian 2 la kta blajar utk jd lbh sabar..
lbh b'syukur kpd-Nya..
lbh dekat dgn-Nya..
n Insya-ALLAH jd hamba yg lebih baek..
=)

aten said...

juz let d liquid out
shud it brings u peace

let go d weakness
allows strength in

Anonymous said...

setiap kali singgah blog nih mesti aku tersenyum bila baca " ditaip dengan penuh kepantasan oleh tiq "...sengal -mengal ar ayat ni..

hmm, I wonder how it looks like when u r typing ?!?!

natriumnatrium said...

>ameen ya rabb~ insyaAllah.

>hee~ thankz aten!!

>hahaha well, try ro imagine ah...=) at least, ang tsenyum ble bc...hehehehe..kn?? aku mnceriakn harimu..haha~

 

best

jom