RSS
email

ya...

Ya, kurenung dan kurenung kembali...
aku memang hambaMu yang jahil dan khilaf..

Aku melupakan Engkau..
hakikatny, Engkau sentiasa memerhati dan melindungiku...
tyme aku merapu, tyme aku sengal dan menyengalkan,
tyme aku ntah pape, evrytyme...
evry now n then...
you're always there...

Kebahagiaan yang aku rasa,
seringkali aku celebrate ngn insan-insan tersayang,
sampai aku lupa pada Engkau, pemilik kebahagiaan itu.
pemilik yg patot aku celebrate lebeyh2 lg...
'naseb baek', 'yeay' kadangkala mendahului Alhamdulillah.
it's juz a simple word - but dt's d thing yg slalu terabai.

Kekecewaan yang aku rasa jugakk,
menyebabkn ku hilang pertimbangan lalu lupa
bahawa diriMu selaku kaunselor utamaku,
aku menafikan hakMu sebagai tempat pertama
dan utama untuk meluah rasa...

Maafkan aku al-Khaliq,
kiranya aku mengecewakan diriMu
sebagai Tuan pada hamba yang sungguh rendah tahap kehambaanNya.

today...semangat bagai nk rak - aku sedar.
tomorrow..lepas smngat yg rak tuu ilang - aku lupa.
Hari ini, aku menjadi hambaNya yang paling bersyukur.
Hari esok, akulah yang paling kuat menyakitkan hatiNya dan merosot prestasinya.

biarlah sedikit namun istiqamah..cene nk yg bnyk kalo yg sket pon xterjaga...huhuu~

but bear in mind...
diri, tolong sedar..
walk your talk.


Astaghfirullah... Ya ALLAH, moga Kau tetapkan hati ini pada jalanMu...u noe wt's best 4 me, for u're my Creator...dan jadikanlah aku dalam kalangan hambaMu yg beryukur dan beramal seperti hambaMu yg bersyukur...moga ilmu yg kupelajari dapat membuang kejahilan diriku ini dan ilmu tersebut bermanfaat buat hamba2Mu yg laen...ameen~




Bookmark and Share

0 comments:

 

best

jom