RSS
email

the other Kid, huh?

karate kid (2010)



karate kid (1984)

"12-year-old Dre Parker could've been the most popular kid in Detroit, but his mother's latest career move has landed him in China. Dre immediately falls for his classmate Mei Ying - and the feeling is mutual - but cultural differences make such a friendship impossible. Even worse, Dre's feelings make an enemy of the class bully, Cheng. In the land of kung fu, Dre knows only a little karate, and Cheng puts "the karate kid" on the floor with ease. With no friends in a strange land, Dre has nowhere to turn but maintenance man Mr. Han, who is secretly a master of kung fu. As Han teaches Dre that kung fu is not about punches and parries, but maturity and calm, Dre realizes that facing down the bullies will be the fight of his life."

sesape belum tengok movie ini, boleh la layan. yang rindu Jackie Chan ke? yang nak tengok budak comel lawan-lawan? layan la the KARATE KID (2010)! kali ini karate kid versi yg style gak la (actually - remake)...ada anak Will Smith, Jaden Smith dan Jackie Chan...walaupun dah boleh baca jalan cerita melibatkan kung-fu ni macam mana (se-pattern je kan?) tapi seriously memang berbaloi. if korang pernah tengok the KARATE KID (1984 kot?) yang lama-lama sebelum ini, maksud aku zaman dulu-kala mesti korang pernah tahu pasai mende neyh - sebelum ni ada cerita karate kid jugak ye. aku pernah tengok, tapi tak ingat dah. lama sangat kot!? entah kat mana, dengan siapa aku usha pun tak tahu la! yang macam atas tu...ingat? tak kisah la macam mana pun, tapi versi anak Will Smith dan Jackie Chan style. best-best-best. Dre terer la. Jackie Chan memang jadi sungguh watak tak terurus tu. dan budak yang jadi Cheng; lawan Dre Parker (Jaden Smith) memang sungguh menyakitkan hati. nama pun pelakon, memang jadi la. memang sakit hati tengok muka mamat tu. Dre Parker sangat schumel laa..ahaha.. haissz. aku suka ayat-ayat best dalam cerita ini. hee~

oh, ya..tak kisah lah ketinggalan ke apa ke...aku baru tamat perkara yang menyiksakan jiwa, raga, bakul dan sewaktu dengannya!! oh..oh.. Alhamdulillah, hari Ahad (040710) tamat sudah peperiksaan tahun pertama aku dan member-member aku kat Kasr el-Ainy Medical School a.k.a Cairo University ni. doakan kheir (baik) belaka ea! ameen~ oh..oh..result kluar nanti dalam 2 minggu camtu. sama-sama mendoakan kheir belaka ea.

p/s: looking forward - match Germany vs Spain cam final EURO hehe...dua-dua team aku support weit! aku tak tau mana satu nak jumpak dengan the Oranje final "Cawan Sedunia" World Cup ni nanti? ahaha...macam confirm je Netherland masuk final..diorang menang teros ke kan? mana tau kan? kan? kan?  Germany rocks! Spain power! Netherland best~~~ haissz...mana satu nih? ahahaha.





Bookmark and Share

0 comments:

 

best

jom