RSS
email

Rusuhan Part 12


PART 12  

Sampai di Dubai, transit di sana. Beg kertas aku isi barang aku buat barang hand-carry memang koyak-rabak. nak buat macam mana time serabut-serabut tempoh hari, hanya beg kertas tu jep yang aku sempat capai. Makanya, aku perlu mencari beg untuk mengisi barang-barang tersebut. 

pergi gate, gate tak bukak lagi. aku pun pusing-pusing, dan terjah kedai yang jual barang cenderamata Dubai. aku rembat beg dan tali yang gantung mp3, kunci tu. semuanya 70 dirham. Waktu bayar, aku ditegur.

cashier: Al-Azhar University, Cairo? *sambil mata fokus kat logo di jaket al-Azhar milikku* from Egypt, miss?
me: nahhhh. I'm not Egyptian, sir. I'm Malaysian. i'm from Cairo university.
cashier: oh. you don't look like someone from there. You don't look like Egyptian. How's flight?
me: haha. i'm not egyptian. oh. my. do you know the crisis there? it's hard to get out from Cairo. blablabla *muka penat*  
cashier: yeah. i heard it from the news blablabla.

panjang la jugak sembang. tapi aku cepat-cepat mintak diri sebab penat dan perlu berkejar kembali ke gate. risau pulak nanti terlepas flight. *fobia* kat Dubai dah nampak ramai Malaysian Lupa pulak nak cerita, kat istanbul, flight yang sama - ada jumpak makcik dan kakak lain dari cairo jugak tapi mereka pergi syria dulu. kami satu flight. dah ramai malaysians nih, bertukar-tukar ceritalah dengan mereka. berkongsi pengalaman kami dari Cairo. Aku banyak tidur je dalam flight balik Malaysia ni. sepanjang flight dari cairo, asyik mintak plain water and sweets sebab aku pening. 

Touch down di KLIA pada pkul 1455, Jumaat (040211). Terus aku call nsan tersayang aku. :) Dari KLIA naek KLIA express ke KL sentral. dan di sana ada yang menanti kepulanganku :)


 Wassalam.  Tamat coretan – rusuhan!


Bookmark and Share

4 comments:

natriumnatrium said...

huhhu 12 parts aku membebel. aku rasa kalau nak cerita lagi detail kena sedia ayaq teh cicah biskut 4 sagi lah. hehehe. ;D

Budak-budak Karang Esei said...

bnyaknya tqah.. sampai 12 part tue.. ahhaha..
apa2 pon hepi2 duk kedah..aida..

natriumnatrium said...

hehehe tengs weit! erm erm tuu lah aku pun terkejut sampei 12parts aku menaep. hahaha

 

best

jom